De tien vragen aan Raymond

raymond
raymond
Hoe oud ben je?
10 jaar.
Wat eet je het liefste?
Frikandel.
Wat is je favoriete muziek?
Red Hot Chilipeppers.
Wat is je favoriete televisieprogramma?
America's funniest home video's.
Wat zijn je hobby's?
Basketball.
basketbal

Wat is je lievelingsvak?
Pauze.
Wat zou je graag willen veranderen op school?
Dat ik heel lang pauze krijg.
Wie mag er na jou "de tien vragen aan ..." invullen?
Iedereen is al geweest.
Wat wil je nog meer zien op deze site?
Niks.
Is er nog iets anders dat je graag kwijt wilt?
Dat groep 6c heel leuk is.

Lekker eten

En daarna natuurlijk nog heerlijk eten met elkaar. Wat een zalige lunch met elkaar en beregezellig. Iedereen had iets anders meegenomen om te eten. De één een aantal gekookte eieren, een ander een pak appelsap. Weer een ander een pot chocopasta en ga zo maar door. En smullen dat wij kunnen. Heerlijk!

lekker eten

lekker eten

 

paas-knutsel-de-frutsel

Natuurlijk hoort er ook een leuke paasknutsel bij. Dus gingen we allemaal aan de slag. Sommigen moesten het vlechtei nog afmaken, de kleine poster van "Ik ben, ik ben, ik ben" moest met de laatste tekening afgemaakt worden. En natuurlijk het placemat om van te eten. Als laatste maakten we allemaal een narcisdoosje op een cd'tje. Dat werd beplakt met kuikentjes, bloemetjes en andere frutseltjes. In het bakje kwam een lekker spekkie en een paar paaseitjes.

knutselen

knutselen

knutselen

knutselen

knutselen

kleuren

kleuren

kleuren

knutselen

knutselen

knutselen

 

paasviering

Bij de paasviering in het Amfitheater was het druk van alle kinderen en ouders die dit mee vierden. Jim en Lindsey speelden een goede rol en met elkaar hebben we fijn gezongen. Na afloop hebben we eerst een spel gedaan. Het paaseitjesrekenspel. Daar deden ook twee nieuwe meisjes aan mee, die volgend jaar in onze klas erbij komen. Quinty en Maxime. Niet voor iedereen onbekend, want ook deze twee meiden zitten op Tempo, de korfbalvereniging. Dat is wel heel erg leuk.

Afijn, het eitjesspel. Iedereen kreeg op de gang een eitje geplakt op zijn of haar rug. Op ieder eitje stond een andere som en uit twee sommen kwam hetzelfde antwoord. Dat was direct een duo om samen te werken. Maar wat een lastige sommen zeg. En je weet niet wat er bij jou op je rug staat. Dus je moet het hebben van een ander. Als je degene die hetzelfde antwoord had, had gevonden dan moest je het getal op de getallenlijn op het bord invullen.

eitj met som  eitje met som

wat komt er uit mijn som

 

sommen zoeken

   wat is de uitkomst   sommen uitrekenen

de getallenlijn