Juf Hester

Een stukje van Renze:

Wij gingen met de fiets naar school. En weet je waarom? Want we gingen naar de beeldentuin. Met de fiets! Eerst gingen we naar het beeld van Hans Rikken. Daar moest je een opdracht maken in een werkboekje. En dat was een mooi beeld. De meeste kinderen die ik gehoord heb vonden de bovenkant het mooist. En ik zelf vond dat ook. Hier was iedereen klaar mee, maar nu gingen we allemaal op de fiets weer verder. Toen we er aan kwamen gingen we allemaal tegelijk naar de beelden kijken. Maar we vonden het wel jammer dat we niet binnen mochten. Toen gingen we weer naar huis om te eten. ’s Middags gingen we knutselen. We gingen beelden maken van klei en nog meer andere materialen.

 

Een stukje vanMeake:
Op 5 oktober zijn wij met de hele klas met juf Hester naar de Frankengaarde en naar de Beeldentuin geweest. Daar gingen we op de fiets naar toe. Het beeld dat in de Frankengaarde stond gewoon op een plein in het midden. Ik had niet verwacht dat hij daar stond. Het was een grappig beeld en dat kwam door de leuke vorm. In de beeldentuin was het erg leuk, we hebben mooie beelden gezien. Ook veel met kleur en er waren ook met gladde kanten en ook voelden sommigen aan als schuurpapier. Juf Hester vertelde er heel veel dingen over. ’s Middags gingen we met juf Hester zelf kunst maken. Dat was niet gemakkelijk. Je moest het van drie verschillenden materialen maken. Het was heel leuk en we waren druk aan de slag. Je moest ook zelf materialen meenemen, zoals wc rollen en lege doosjes.

Een stukje van Lisa: 

We gingen op 5 oktober naar de beeldentuin. Daar gingen we naar toe op de fiets. Dat was heel leuk, alleen Anouk viel twee keer, dat is iets minder. Toen we er waren, gingen we de beelden bestuderen. We gingen kijken waar het van gemaakt is en waar het op leek. Het kon alles zijn. Wie het heeft gemaakt, tekent alles op papier en daarna gaat hij het maken. We mochten de beelden aanraken. Daarna gingen we naar de Frankengaarde. Daar stond een beeld die leek op een zonnebloem. Het was gemaakt door Hans Rikken. Daar gingen we een heel vragenblad over maken. Toen gingen we naar school. En eten. Toen we op school kwamen, gingen we zelf een eigen ontwerp maken. We gingen eerst schetsen en daarna een kunstwerk maken. Ik noemde hem de regenboog. Het moest met drie onderdelen gemaakt worden. Ik deed het met klei, karton en wol. Ik ging eerst een rondje met klei maken. Daar gebruik ik een rondje van karton van. Daarna knip ik dat rondje van karton in stukken en dan heb ik drie stukken. Daar wikkel ik wol omheen met de kleuren; rood, geel en blauw. Daarna doe ik twee wollen karton in de klei en daarna er nog één bovenop en even met plakband vastmaken en klaar!

Van Astrid:
We zijn op de fiets naar de beeldentuin geweest. Eerst gingen we naar de Frankengaarde om daar het beeld te bekijken. We kregen een vel waar allemaal vragen op stonden. Toen we klaar waren met de vragen, gingen we op de fiets naar de beeldentuin. De mevrouw vertelde eerst iets. Daarna gingen we naar vier gekleurde beelden kijken. Die mochten we aanraken en raden van welk materiaal het beeld is. De maker van die beelden hield van felle kleuren. Hij had in alle vier de beelden felle kleuren gebruikt. We hebben toen ook nog andere beelden bekeken en toen gingen we terug fietsen.

Van Esmée:
Op donderdag 5 oktober gingen we naar het beeld van Hans Rikken. Daar moesten we vragen maken over het beeld. Dat waren hele leuke vragen. Daarna fietsen we naar de beeldentuin. Daar ging juf Hester verhalen bij de beelden vertellen, dat kon ze heel erg goed. Het waren allemaal verschillende beelden. Er waren drie beelden door Hans Rikken gemaakt. Er was ook een beeld van roest gemaakt, die vond ik niet zo mooi. Toen gingen we weer naar school. En daarna naar huis.
Toen gingen we ’s middags weer naar school. Toen we op school waren, gingen we een kunstwerk maken. Dat mocht je van drie materialen maken. Iedereen heeft wat anders gemaakt en iedereen vond het leuk.

Van Jim:
We gingen eerst met z’n allen naar het Tournesol in de Frankengaarde kijken. Daar moesten we vragen maken over het beeld. Het was een heel mooi beeld. Het zag er uit als een soort draaikolk van metaal. Daarna gingen we een heel eind fietsen. Toen waren we eindelijk bij de beeldentuin. Eerst keken we naar een beeld met roest. Daarna mochten we naar een beeld van plastic, een beeld van ijzer en een beeld van hout. Daarna gingen we naar een beeld dat leek op een vickingboot. Daarna gingen we naar een beeld dat leek op een visgraat. Er zat een soort ijzeren netje op. Daarna keek ik in het water. Daar zag ik twee karpers zwemmen.

Van Lindsey:
Onze klas ging naar het beeld van Hans Rikken in de Frankengaarde. Daar hebben we vragen gemaakt over het beeld. Toen iedereen klaar was gingen we naar de Beeldentuin. We gingen op de fiets. Toen we in de beeldentuin waren, gingen we naar de beelden kijken. Het was erg mooi. Er waren beelden van roest en er waren kleurige beelden. Een ijzeren beeld. Het was mooi om te zien. Ik vond de kleurige beelden het mooist. Ze waren gekronkeld. En het was gezellig op de fiets. Juf Irene en meester Ko voorop en de moeder van Nienke van Tol en de kunstenares achteraan. ’s Middags gingen we zelf een beeld met drie materialen maken. De één met ijzer of van plastic of papier. De één een groot beeld en de ander een klein beeld. Ik vond ze allemaal leuk.

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
f4b391
Onthoud mijn gegevens!